Wczoraj Urząd Miejski ogłosił zakończenie prac na strategią marketingową dla Kalisza:
Zawarte w strategii wytyczne będą dla miasta drogowskazem w realizacji działań promocyjnych budujących wizerunek Kalisza w Polsce. […] Nasza strategia obejmuje trzy główne grupy docelowe […] To mieszkańcy miasta, turyści i potencjalni inwestorzy.
Komunikacja z mieszkańcami
Naszym celem jest budowanie zaufania do władzy lokalnej i podtrzymywanie partnerskich stosunków z mieszkańcami […] Ale także angażowanie mieszkańców w inicjatywy lokalne urzędu miejskiego, takie jak Budżet Obywatelski. Wśród zadań jest także kreowanie wizerunku miasta bezpiecznego, ciekawego, które oferuje mieszkańcom interesujące inicjatywy. Te cele będziemy realizować poprzez kluczowe wydarzenia. Chodzi o Budżet Obywatelski, koncerty gwiazd z udziałem Filharmonii Kaliskiej oraz imprezy na Głównym Rynku: Mikołajki, jarmark świąteczny i sylwester. W przyszłym roku po raz 40. odbędzie się Schola Cantorum oraz kolejna edycja festiwalu smaków i podróży.
Wartości i hasło budujące markę
Marka miasta zostanie oparta na trzech wartościach. – To historia, tradycja i gospodarność […] Na tej bazie powstało hasło „Kalisz – dopisz swoją historię”.
Co dalej
W najbliższym czasie zostanie opracowany system identyfikacji wizualnej miasta […] Kolejnym etapem będzie wdrażanie planu marketingowego do poszczególnych grup docelowych.